Cloud Pro - Action for Children Moves into Cloud with Rackspace

Rackspace HQ

Like many organisations trying to generate awareness and increase funding, Action for Children needed extra flexibility and robustness for its web infrastructure.

Such pressures are compounded by the modern world where celebrity Twitter users, such as Stephen Fry, can potentially bring down the charity's website with a single tweet thanks to the resulting influx of traffic.

The charity had for some time been looking to re-engineer its data operations and position itself for the future. Important objectives included cost effective management of web traffic spikes and better data analysis to provide deeper insights into customers and fundraising activities.

The organisation also needed to keep a portion of dedicated hardware on-site to host sensitive data relating to children and families. It decided to create a hybrid solution incorporating open cloud hosting to provide the agility to accommodate data spikes.

Read more: https://www.cloudpro.co.uk/cloud-essentials/hybrid-cloud/5574/action-children-moves-cloud-rackspace

Rackspace Technology es un experto en soluciones de nube múltiple. Combinamos nuestra experiencia con las tecnologías líderes del mundo, en aplicaciones, datos y seguridad, para ofrecer soluciones integrales. Contamos con una trayectoria comprobada de asesoramiento a clientes según sus desafíos comerciales, de diseño de soluciones que se escalan, de desarrollo y administración de esas soluciones y de optimización de beneficios para el futuro.

Como pioneros en los servicios de tecnología de nube múltiple a nivel mundial, ofrecemos capacidades innovadoras de la nube para ayudar a los clientes a desarrollar nuevas fuentes de ingresos, aumentar la eficacia y crear experiencias increíbles. Con el prestigio de ser reconocidos como el mejor lugar para trabajar año tras año, según Fortune, Forbes y Glassdoor, atraemos y desarrollamos talentos de clase mundial para ofrecer la mejor experiencia a nuestros clientes. Todo lo que hacemos está impregnado de nuestra obsesión por el éxito de nuestros clientes, nuestra Fanatical Experience™, para que puedan trabajar más rápido, de manera más inteligente y anticiparse a lo que viene.

Cambiar región:
United States/Spanish