Rackspace Joins Austin Green Business Leaders

Rackspace HQ

Service leader in cloud computing becomes founding and platinum member of city-backed initiative

AUSTIN, TX - August 13, 2012 - Rackspace Hosting®, the service leader in cloud computing, has been named a founding member of the new Austin, TX- based sustainability initiative, Austin Green Business Leaders, which supports local businesses and their pursuit of sustainability.

In addition to being a program founder, Rackspace also achieved a platinum rating, the highest and most prestigious rating Austin Green Business Leaders provides.

“Even as a global company, Rackspace and Rackers love to think locally.  This has been an incredible opportunity for the Rackspace Austin office to partner with the City of Austin.  We look forward to making our mark in the City of Austin just as we have in the City of San Antonio.” Bill Blackstone, Community Outreach Leader

About Rackspace

Rackspace® Hosting (NYSE: RAX) is the open cloud company, delivering open technologies and powering more than 180,000 customers worldwide.  Rackspace provides its renowned Fanatical Support® to customers across a broad portfolio of IT products, including Public and Private Cloud and Hybrid and Dedicated Hosting.  The company offers customers choice and flexibility, and helps them avoid vendor lock-in. Rackspace has been recognized by Bloomberg BusinessWeek as a Top 100 Performing Technology Company and is featured on Fortune’s list of 100 Best Companies to Work For. Rackspace was positioned in the Leaders Quadrant by Gartner Inc. in the “2011 Magic Quadrant for Managed Hosting.” Rackspace is headquartered in San Antonio with offices around the world. The company website can be found at www.rackspace.com.

Wir von Rackspace Technology sind die Experten für Multicloud-Lösungen. Wir erstellen durch die Kombination unserer Expertise mit den weltweit führenden Technologien lückenlose Lösungen und berücksichtigen dabei Anwendungen, Daten und Security. Wir verfügen über eine nachweisbare Erfolgsbilanz bei der Beratung von Kunden zu ihren individuellen geschäftlichen Herausforderungen. Wir entwerfen, erstellen und verwalten skalierbare Lösungen und optimieren die Rendite mit Blick auf die Zukunft.

Als bahnbrechender globaler Multicloud-Technologieanbieter stellen wir Ihnen die innovativen Fähigkeiten der Cloud zur Verfügung, um Kunden beim Erschließen neuer Umsatzquellen, der Effizienzsteigerung sowie der Schaffung beeindruckender Erlebnisse zu unterstützen. Wir zählen Jahr für Jahr laut Fortune, Forbes und Glassdoor zu den besten Arbeitgebern und fördern erstklassige Talente. So profitieren unsere Kunden von konkurrenzlos guter Expertise. Die Grundlage unseres gesamten Handelns bildet unser unermüdlicher Einsatz für den Erfolg unserer Kunden – unsere Fanatical Experience™. Wir sorgen dafür, dass unsere Kunden schneller und intelligenter arbeiten können und stets einen Schritt voraus bleiben.

Germany/German